Thursday 18 December 2014

JADILAH YANG TERBAIK






Assalamualaikum and hello...

Alhamdulillah Allah still bagi kesempatan untuk kita hidup hari ini..
Alhamdulillah dengan nikmat masa lapang yang Allah beri dapat juga updated blog untuk minggu ni..

Hari ni just nak kongsi story-story yang nina rasa menarik sepanjang minggu ni.. insyaallah:)



first sekali nak kongsi pendapat sikit,
hari khamis semalam, waktu kelas dinamika with Sir Aidil Adha..
Sir ada kongsi something,cth ayat yang seakan-akan dengan ayat sir
"Kita ni merupakan golongan terpelajar, tapi dekat luar sana ramai orang yang terlibat dengan gejala sosial and jenayah cthnya kes pecah rumah.. Kes-kes macam ni melibatkan budak belasan tahun.
Depa ni tidak ada kesedaran dan tidak tahu kelebihan yang ada pada diri masing-masing, sebab itu kita sebagai golongan terpelajar perlu memainkan peranan supaya golongan ni dapat diselamatkan"..
Lepas ja dengar ayat sir ni, tiba-tiba terfikir, betol apa yang sir cakap.. kita kena adakan program yang melibatkan golongan yang seperti ini.. contohnya streat dakwah dekat kawasan mat-mat rempit..
Tapi program dakwah ni mungkin tak sesuai untuk perempuan, tapi kaum lelaki kena mainkan peranan ni. Just cadangan and pandangan sendiri lepas dengar kata-kata sir masa kelas terakhir untuk sem ni..

Second, nak kongsi buku yang akan dikeluarkan oleh Karangkraf bulan 2 nanti.. yang ditulis oleh Sir Aidil Adha sendiri.. Tajuknya "Dari Andalusia ke Amerika"..
Nina dapat la tahu serba sedikit apa yang berkaitan dengan tajuk ni dengan melawat blog yang ada diceritakan "Sejarah yang digelapkan : Islam di Amerika."

Pastu nak kongsi la sikit program-program yang menarik yang akan run pada bulan 3 nanti di UTM.
Iaitu Program I-Festivel.. Insyaallah akan dijalankan selama 5 hari bermula pada 4/3/2015 hingga 8/3/2015..
insyaallah pelbagai aktiviti or program yang menarik akan dijalankan contohnya aktiviti memanah, Forum Perdana with Ustaz Kazim Elias, Autoshow (superbike and antik car), pertandingan mewarna to all children yang 12 tahun kebawah, 30 minit bersama Ustaz Don Danial with TV Al-Hijrah, soccer, Larian Amal, Kempen Derma Darah, Untukmu Wanita with Profesor Dr Muhaya, pertandingan Video Grafi, Forum with Mufti Wilayah and Mufti Johor Rakaman ikim fm, Teh Tarik terbuka Johor, Klinik Tajwid, Tarbiah Sentap, Perintis Ummah (juara : RM 2500), Musabaqoh, pertandingan Nasyeed, dan Gempaq..
Insyaallah semua program tersebut akan diusahakan supaya berjaya dijalankan pada bulan 3 nanti:)

And the last one, I wish good luck for all my friends for our final next week.
Buatlah yang terbaik, insyaallah dengan pertolongan Allah kejayaan akan jadi milik kita..



wasalam:)



No comments: