Saturday 6 June 2015

BUATMU SAHABAT:')





Aku seorang yang lemah..
Tanpa sahabat disisi, yang membantu aku, siapalah aku disini..
Semakin lama aku hidup, semakin banyak dan besar dugaan yang aku perlu lalui..
Aku akui setiap manusia tak akan terlepas dari ujian dari Allah..
Walaupun orang memandang aku dengan penuh keistimewaan..
Penuh dengan kelebihan..
Penuh dengan nikmat..
Tapi disebalik semua itu hadirnya ujian yang perlu aku lalui..
Ujian yang kadang kala hanya aku yang rasai..
Aku lebih selesa berkongsi kesedihan ku dengan Allah sebab dialah sebaik-baik penolong..
Aku tidak bermaksud untuk berahsia dengan orang-orang disekelilingku, yang aku sayangi
Aku taknak orang lain memikirkan dan risau dengan masalah yang aku hadapi..
Aku tak nak bebankan orang lain..
Bagi aku ini masalah yang allah bagi khas untuk aku, so apa-apa pun aku harus selesaikan dengan cara yang terbaik..
Aku akan mintak bantuan dan pandangan dari sahabat-sahabat ku jika aku betul-betul buntu untuk menyelesaikan masalah yang aku hadapi..
Maafkan aku andai aku pernah mengguris perasaan orang disekeliling ku terutamanya sahabat yang aku sayangi..
Aku tidak berniat untuk menyakiti tapi aku nak menjaga hati sahabat..
Biar aku sakit, sebab aku mampu untuk ubati luka pada diri aku..
Aku taknak orang yang aku sayang sakit, sebab aku tahu aku tak mampu untuk mengubatinya..
Inilah aku..
Dengan ujian yang allah berikan ini, aku harap aku akan menjadi seorang yang lebih tabah dan kuat..
Aku harap aku dapat berubah ke arah yang lebih baik..
Aku redha dengan apa yang telah berlaku..
Hidup perlu diteruskan..
Aku yakin dan sangat yakin Allah pasti membantu aku..
Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk aku..
Kalau apa yang aku hajat itu yang terbaik, insyaallah Allah bantu untuk mempermudahkan segala urusan..
Jika apa yang aku hajatkan itu bukan untukku, aku redha, sebab aku yakin pasti ada yang lebih baik yang Allah akan berikan pada aku..


~always smile, even it is hard for you:’)
~nhj:)

No comments: