Saturday 20 February 2016

Great experience..

4hb Feb

Assalamualaikum and heloo semua..
lama menyepikan..
baru ingat nak conteng banyak-banyak cerita dalam Diari ni masa cuti tapi apakan daya terlalu sibok membela badan... kui3..haha



hmm macam-macam aku nak kongsi sebenarnya, tapi bila nak menaip je idea tu terus lari laju-laju.. tak sempat nak kejar..
so aku kongsi je la apa yang masih berbaki di minda.. ye ;)

Alhamdulillah, masa cuti sebulan ni aku tak la membuang masa sangat sebabnya aku belajar kereta tapi malangnya tak sempat nak test jpj.. huhuhu terpaksa lah aku tangguh lagi... in sha Allah bulan 4 nanti boleh dapat lesen.. aamiin.. macam-macam hal yang menyedihkan aku berlaku time cuti ni..huhuhuh.. ni lah namanya dugaan..phone prob, test jpj tak sempat..

itu lah lumrah kehidupan.. takkan pernah terlepas dari dugaan hidup and takkan boleh lari dari masalah yang timbul..

in sha Allah 6hb ni result aku and kawan-kawan akan keluar.. semoga kami semua mendapat keputusan yang baik.. and dapat sambung belajar dengan hepi.. :)
 and one more thing, 6hb ni jugak aku ada kenduri dekat rumah kawan sekolah rendah aku dulu.. tahniah kepada sahabat yang bakal mendirikan rumah tangga.. tahniah juga pada imam muda najdi and mat luthfi...hehehe

haha.. untuk coretan kali ni, rasa macam tak masuk je dengan tajuk post.. hahaha... jom kita berbalik kepada title asal yee.. :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

20hb Feb

sambungan....
haha.. alhamdulillah dah nak masuk minggu kedua kuliah..
tak sempat untuk post sesuatu time cuti sem, hanya tersimpan rapi didalam draft file sebab dah mati akal nak tulis apa..
so, aku sambung coretan yang tak seberapa time cuti haritu dengan pengalaman-pengalaman aku di UTM:)

alhamdulillah hampir di garisan penghujung tahun 2 FKE ...
sepanjang 2 tahun ni, banyak benda yang aku belajar and banyak jenis kawan2 yang aku kenal..

Alam universiti ni amat boring tau kalau kita tak teroka apa yang best di Uni.. terokalah and kumpullah sebanyak mungkin pengalaman di Uni selagi mampu..

hehe.. tapi study jangan lupa pulak sebab tu yang lebih utama;)

bila masok Uni, aktifkanlah diri untuk join program-program yang boleh beri kita pengalaman yang sangat berguna bila kita di alam pekerjaan nanti..
first masuk alam Uni dulu, tak pernah terfikir pasal program/kelab/persatuan yang aku nak join, just fokus kepada kos yang akan aku belajar nanti.. aku rasa kawan-kawan lain pon lebih kurang sama macam aku..kan3

boleh lah dikatakan aku kenal macam-macam jenis student,
ada yang study hard and tak join aktiviti luar.. ada jugak yang terlalu aktif ber'program' sampai mengabaikan pelajaran... ada jugak yang pandai balance kan antara belajar dengan aktiviti luar..
so, bolehlah pilih nak jadi student yang macam mana:)

"perlu ke join prog? penat tau join program ni.. baik duduk bilik je.."
:)
Jawapan aku senang je, melaksana sesuatu program memang penat tapi banyak sangat pengalaman yang kita akan belajar dari kepenatan tu.. cuba la dulu.. belum cuba belum tahu, kalau dah cuma mesti nak join lagi.. :) sebab apa aku cakap macam tu? sebab aku dah melaluinya sendiri.. pasti akan rasa rindu untuk join program..
kelebihannya? banyak sangat..
dapat kenal kawan baru dari pelbagai kos.. dapat tahu cara untuk berurusan dengan orang yang berpangkat.. dapat kenal orang atasan.. dapat tahu tugas-tugas sesuatu unit... dapat belajar cara untuk mengurus masa dengan baik..  dapat sijil (hahaha)

coretan aku untuk harini hanyalah untuk berkongsi serba sikit pengalaman dan nasihat kepada diri sendiri dan kawan-kawan..
setiap orang mempunyai kelebihan dan kelemahan masing-masing.. tiada yang sempurna..
setiap orang pernah melakukan kesalahan, tapi jangan kita lupa Allah Maha Pengampun..
tidak layak untuk kita merasakan diri kita ini lebih baik dari orang lain, padahal ramai lagi orang yang lebih baik di sisi Alah..
jom sama-sama cuba untuk jadi yang terbaik di antara yang terbaik:)


assalamualaikum:)







  



No comments: