Wednesday 18 January 2017

Q PULANG KE KAMPUNG HALAMAN

Assalamualaikum:)

Alhamdulillah akhirnya sampai juga ke kampung jelang padi untuk cuti sem kali ni…


(gambar from google je)

Walaupun cuti kali ni amatlah pendek disebabkan terlalu banyak aktiviti musim cuti kali ni, tapi alhamdulillah sempat luangkan masa yang sedikit ni dengan family…

By the way, cuti tahun ni tak da banyak masa untuk bela badan… hahaha..
Setiap hari mesti ada ja kerja yang perlu disiapkan…
So definition gemuk selepas bela lemak dirumah tu tak diguna pakai untuk cuti kali ni ye. haha



Almaklumlah, kita semakin dewasa.. lagi banyak tanggungjawab perlu diuruskan sendiri..
Senarai kerja aku sepanjang di kampung, aku dah senaraikan sebelum balik haritu… takut-takut terlupa…
First thing, time cuti ni aku nak servey tempat LI yang aku nak mohon nanti… Mostly area Penang… so ayah and ibu aku sokong ja aku nak apply tempat LI di Bandar Perda, P. Pinang… disebabkan tak terlalu jauh… berbanding Aloq Staq.. (done)

Second thing, is servey kereta.. iyelah nanti nak LI mestilah kena drive sendiri… disebabkan kereta kat rumah just ada 1… Triton pulak tu.. tak berani aku nak bawak kereta besaq-besaq nih… walaupun lesen dah lama…hahaha… nak beli kereta ni pon perlu buat perancangan kewangan yang detail.. silap perancangan tak makan la aku nanti… so bajet dalam RM350-RM400 sebulan in sha Allah aku masih mampu bayar dengan duet biasiswa aku..huhuhuhuhu… (not done yet… ayah masih berfikir-fikir..hehe)

Third, beli barang-barang keperluan untuk persiapan ke sana nanti.. hemmm.. untuk bab ni aku malas nak cerita detail lagi disebabkan persediaan masih banyak yang tak selesai… (KIV dulu ye)

Forth, tukar duet.. ni pon aku taknak elaborate panjang lagi.. (KIV jugak..hehe)

Lastly, simpan duet tabung simpanan selama ni kat Tabung Haji… hehe.. in sha Allah walaupun simpanan masih sikit.. cita-cita untuk ke sana tu penting… in sha Allah, moga Allah permudahkan nanti:)

Itu ja perancangan time cuti aku untuk cuti kali ni… korang punya cuti macam mana? Hopefully korang pun dapat rancang cuti dengan baik supaya takda kerja yang tertinggal bila dah nak habis cuti nanti…
Till meet again in the other entry…

Assalamualaikum:)


No comments: