Friday 20 March 2015

VACANTNESS:'(

Bismillah..
Assalamualaikum:)

Pernah tak tiba-tiba rasa kosong ja??
Tiba-tiba ja rasa tak happy, rasa sunyi, rasa betul-betul kosong waktu tu??
Pernah tak??



Mesti semua orang pernah rasakan?
Aku pon pernah rasa perasaan macam tu.. Dok hepi-hepi, gelak-gelak dengan kawan tiba-tiba malam rasa sunyi and kosong sangat..
Sampai aku sendiri tak tau sebab apa aku rasa perasaan macam tu..
Waktu tu baru terlintas dalam fikiran,
Aku ada buat something yang salah ka tanpa aku sedar?
Sebab tu Allah nak aku ingat dan memohon ampun atas dosa yang aku buat.



Sebenarnya rasa kosong je dalam hati tu satu nikmat tapi kita ja tak sedar.. dan kita selalu ingat perasaan tu satu musibah or beban yang patut ditanggung oleh kita.. time ni la kita rasa sedih and soon..
Tapi kalau kita rasa perasaan ni satu nikmat or satu anugerah dari Allah insyaallah kita akan gembira dengan rasa kosong yang Allah hadirkan dalam hati kita.
Tak semestinya bila kita rasa kosong, kita kena gelak memanjang atau sedih and muram jaaaa.. Tapi I means kita gembira dengan rasa kosong tu ialah kita cepat-cepat jumpa Allah dalam solat.. berdoa mohon ampun dan kekuatan darinya.. nangis sepuas-puasnya.. mengadu semua masalah kita pada Allah..
Itulah tanda kita hepi and bersyukur dengan rasa kosong dalam hati yang Allah hadirkan.



Memang susah nak jadi orang yang kuat menghadapi setiap cabaran yang Allah beri dalam hidup kita.. Tapi ingatlah Allah tidak akan membebani seseorang melainkan seseorang itu dapat mengharunginya..
Insyaallah bila kita ingat kata-kata tu, kita akan lebih kuat dan tabah mengharungi segala dugaan dalam hidup ni..

And one more thing yang kita kena selalu ingat, Allah lah sebaik-baik penolong dan pendengar.. Merayulah pada Allah agar diberi kekuatan dan pertolongan.. Mengadulah pada Allah.. Insyaallah Allah akan bantu kita..
"Setiap penyakit pasti ada ubatnya, Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya"
Cuma manusia hanya perlukan usaha dan ikhtiar untuk mendapatkan ubat untuk sesuatu penyakit and mendapatkan jalan penyelesaian untuk setiap masalah..

 *Moga sedikit perkongsian dalam entry ni dapat memberi kekuatan pada diri yang lemah ini..

*Moga orang yang menghadapi sakit dapat menemui ubat yang dapat menyebuhkan penyakit tersebut..
(ingatlah.. kalau kita menghadapi penyakit yang kronik, bersyukurlah kerana dengan menghadapi kesakitan yang kita tanggung itu kita lebih dekat dengan Allah.. Dan ingatlah ajal maut itu tidak mengira orang sakit or tidak, sebab kadang-kadang orang yang sihat tu menemui ajal terlebih dahulu daripada orang yang sakit..)

*Moga orang yang menanggung masalah yang besar dalam hidupnya, tabah mengharunginya dan menemui jalan penyelesaian suatu hari nanti.. insyaallah..
(Ingatlah.. Allah bagi dugaan pada seseorang sebab Allah nak tinggikan darjat seseorang tu di sisi Allah:))

Be strong.. Allah always with us..



Assalamualaikum:)


No comments: