Friday 3 April 2015

Takut

Bismillah..

Sebab apa aku rasa nak tulis entry kali ni tentang takot..
Mungkin sebab sekarang ni banyak sangat muvi2 yang menakutkan..
Muvi yang menghantui jiwa kanak-kanak sekarang..
Sampai nak ke bilik ayaq pon nak kena berteman (adik laki aku yang sorang tu la..ish3)



Tapi untuk entry ni aku bukanlah nak cita tentang cita-cita yang menakutkan seperti muvi hantu dalam tv tu..
Sebab bab muvi ni kita semua dah terer.. xpayah crita semua kita tau.. and always up to date..
no wnder la kan, zaman sekarang.. hmm

So entry kali ni aku nak cerita tentang perasaan takut yang kurang orang rasai sekarang dek terlalu terhibur dengan kenikmatan dunia..
Takutnya seorang hamba kepada penciptanya..

Bila kita tengok balik situasi di sekeliling kita sekarang, ramai sangat orang dah berani tak bertempat and malu pon tak bertempat..
Berani dedah aurat, berani couple, berani date, berani mencuri, berani menipu, berani tinggal solat, berani pecah amanah, berani buat segala macam perkara yang dilarang Allah
tapi malu nak menuntut ilmu, malu nak kutip sampah depan mata, malu nak tolong orang, malu nak menziarahi orang, malu nak bagi salam, malu nak buat segala perkara yang baik-baik, yang Allah suruh, yang dapat pahala..
Ni la akhir zaman namanya..
(sedih T_T) 

"Hari ni aku bersyukur sangat sebab setelah sekian lama aku bersedih dek kesilapan aku sendiri..
Aku merayu pada allah sebab aku tak pasti apa yang patut aku lakukan ketika itu..
Aku mengadu pada sahabatku sebab dia lah insan yang paling dekat dengan ku ketika itu..
Ketika ibu dan ayah berada jauh dari sisi..
Aku mohon pertolongan dan pandangan serta nasihat dari sahabat yang amat aku percayai tu..
Aku mohon kekuatan pada Allah moga aku tidak lemah semangat dan berputus asa..
Alhamdulillah..
Hari ni aku temui jalan penyelesaian dari Allah..
Walaupun ketika aku diduga oleh Allah aku rasakan diriku jauh dariNya.. 
Tapi sekarang terbukti Allah sentiasa dekat dengan kita..
Allah sentiasa mempermudahkan urusan kita, if kita sentiasa berdoa dan mengharap pertolongan darinya.."
~jangan mudah putus asa dengan dugaan yang Allah berikan sepanjang hidup kita di dunia ini:)

Okey.. moga entry yang ciput ni dapat memberi manfaat kepada siapa yang setia membacanya:)
Time to help my beloved father siapkan rumah.. 
Wasalam..


Thank for reading, maap dipinta andai terkasar bahasa:)
  
 

No comments: